- Pracownia aktywizacji zawodowej
Celem pracowni jest przygotowanie uczestników do intensywnego i efektywnego poszukiwania pracy, podtrzymywanie umiejętności szkolnych tj. pisanie, czytanie, liczenie), kształtowanie umiejętności ekonomicznych, korzystania z urządzeń informatycznych oraz rozwijanie kompetencji społecznych.
Zakres działań pracowni aktywizacji zawodowej obejmuje:
- nauka umiejętności obsługi urządzeń elektronicznych (komputer, drukarka, skaner, fax)
- nauka redagowania dokumentów aplikacyjnych: życiorysu, listu motywacyjnego, itd.
- nauka umiejętności korzystania z Internetu podczas poszukiwania pracy
- organizowanie praktyk zawodowych
- zajęcia edukacyjne z wykorzystaniem programów komputerowych
- zajęcia interpersonalne
- wykonywanie prac z zakresu papieroplastyki (kartki okolicznościowe, ozdoby
z kartonu, prace z bibuły) - trening ekonomiczny
- trening społeczny
- utrzymywanie porządku na terenie WTZ, dbanie o kwiaty doniczkowe
- prowadzenie treningu ekonomicznego
- rozwijania zainteresowań i umiejętności praktycznych związanych z pracownią
- podtrzymywanie umiejętności szkolnych
- doskonalenie czynności życia codziennego
- rozwijanie i kształtowanie nawyków higienicznych
- kształtowanie komunikacji społecznej, oraz integracji w grupie
- Pracownia artystyczna
Celem pracowni jest rozwijanie sprawności manualnej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, kształtowanie wrażliwości artystycznej uczestników, a także rozwój percepcji, wyobraźni
i samodzielności twórczej.
Zakres działań pracowni artystycznej obejmuje:
- poznawanie technik plastycznych tj. rysunek, malarstwo, rzeźbienie w masie solnej
- wykonywanie odlewów gipsowych i ceramicznych
- zdobienie wyrobów z drewna ( ramki, skrzynki, wieszaki)
- wyklejanie z papieru – wydzieranki, wycinanki itp.,
- robienie makramy
- przygotowywanie stroików i ozdób okolicznościowych
- tworzenie gazetki warsztatowej i artystyczny wizerunek WTZ
- trening ekonomiczny
- trening społeczny
- prowadzenie treningu ekonomicznego
- rozwijania zainteresowań i umiejętności praktycznych związanych z pracownią
- podtrzymywanie umiejętności szkolnych
- doskonalenie czynności życia codziennego
- rozwijanie i kształtowanie nawyków higienicznych
- kształtowanie komunikacji społecznej, oraz integracji w grupie
- Pracownia zajęć domowych
Celem pracowni jest opanowanie przez uczestnika umiejętności niezbędnych do samodzielnego prowadzenia gospodarstwa domowego oraz poprawa zaradności osobistej
Zakres działań pracowni gospodarstwa domowego obejmuje:
- przygotowanie prostych posiłków
- naukę obsługi sprzętów gospodarstwa domowego zgodnie z przepisami BHP tj. czajnik bezprzewodowy, frytkownica, kuchenka elektryczna, żelazko, robot kuchenny,
- nauka posługiwania się narzędziami ręcznymi i zmechanizowanymi stosowanymi w gospodarstwie domowym
- nauka poznania różnych artykułów spożywczych oraz zasad ich obróbki, wykorzystania i przechowywania,
- nauka samodzielności w planowaniu, przygotowywaniu i podawania posiłków
- nauka prawidłowego zachowania się podczas spożywania posiłków
- poznawanie okazjonalnych tradycji kulinarnych
- trening ekonomiczny
- trening społeczny
- rozwijania zainteresowań i umiejętności praktycznych związanych z pracownią
- podtrzymywanie umiejętności szkolnych
- doskonalenie czynności życia codziennego
- rozwijanie i kształtowanie nawyków higienicznych
- kształtowanie komunikacji społecznej, oraz integracji w grupie
- Pracownia techniczna
Celem aktywności uczestników w pracowni jest poznawanie zasad obsługi narzędzi ręcznych i elektronarzędzi do obróbki drewna oraz rozróżnianie i dobór odpowiedniego narzędzia do wykonywanej pracy.
Zakres działań pracowni technicznej obejmuje:
- organizację stanowiska pracy zgodnie z zasadami BHP
- nauka obsługi maszyn i narzędzi ręcznych
- wykonywanie prac z drewna tj. ramki do zdjęć i obrazów, kwietniki, półki, karmniki, komódki, skrzynki ogrodowe
- malowanie drewna
- współpraca z pracownią artystyczną – przygotowanie półproduktów do zdobienia
- wykonywanie prostych prac konserwatorskich na terenie WTZ
- dbanie o teren zielony wokół WTZ
- trening ekonomiczny
- trening społeczny
- prowadzenie treningu ekonomicznego
- rozwijania zainteresowań i umiejętności praktycznych związanych z pracownią
- podtrzymywanie umiejętności szkolnych
- doskonalenie czynności życia codziennego
- rozwijanie i kształtowanie nawyków higienicznych
- kształtowanie komunikacji społecznej, oraz integracji w grupie
- Pracownia rękodzieła
Celem pracowni jest nauka umiejętności manualnych związanych z haftem i szyciem.
Zakres działań pracowni rękodzieła obejmuje:
- kształtowanie umiejętności szycia ręcznego ściegami tj. fastrygą, ściegiem prostym, gobelinowym, ozdobnym
- naukę wyszywania technika krzyżykową, wstążkową i płaską
- naukę robienia makramy, tkania na krośnie, filcowania
- naukę szycia na maszynie
- naukę reperowania odzieży i przyszywania guzików
- prowadzenie treningu ekonomicznego
- rozwijania zainteresowań i umiejętności praktycznych związanych z pracownią
- podtrzymywanie umiejętności szkolnych
- doskonalenie czynności życia codziennego
- rozwijanie i kształtowanie nawyków higienicznych
- kształtowanie komunikacji społecznej, oraz integracji w grupie